Min Tro, My Faith, My Belief!

Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Lisa Eriksson - 20 mars 2010 12:29

En underbar lovsång som jag upptäckte på en skiva idag:


Här är just den versionen och nedan här kommer texten!

Den är helt underbar. :)


SPEAK O LORD - CREDO!

Speak, O Lord, as we come to You,
To receive the food of Your holy word.
Take Your truth, plant it deep in us;
Shape and fashion us in Your likeness,
That the light of Christ might be seen today,
In our acts of love and our deeds of faith.
Speak, O Lord, and fulfill in us all your purposes,
For Your glory.

Teach us Lord full obedience,
Holy reverence, true humility.
Test our thoughts and our attitudes,
In the radiance of Your purity.
Cause our faith to rise,
Cause our eyes to see,
Your majestic love and authority.
Words of power that can never fail;
Let their truth prevail over unbelief.

Speak, O Lord, and renew our minds;
Help us grasp the heights of Your plans for us.
Truths unchanged from the dawn of time,
That will echo down through eternity.
And by grace we’ll stand on Your promises;
And by faith we’ll walk as You walk with us.
Speak, O Lord, till Your church is built,
And the earth is filled with Your glory.


Av Lisa Eriksson - 20 mars 2010 11:48

WWW.ONLINEKYRKAN.NING.COM

Jag är stolt att presentera min egenstartade internetförsamling ONLINEKYRKAN.

Det var den 3 december 2008 som jag satt vid datorn och kände att jag behövde göra nåt.

Det är så många människor som sitter vid datorn idag. Datorn har ersatt så mycket socialt umgänge. Det är tråkigt men den bistra sanningen tyvärr.

Men även vi (ja, jag säger vi, för jag är en av dem) som sitter vid datorn mycket behöver Jesus! Vi behöver en dos av Herren varje dag och jag tror att en församling på internet också kan göra lite.

Så jag startade en liten sida på www.onlinekyrkan.webs.com

Det var inget som jag förväntade mig skulle bli poppis utan det var mest en liten provning. Men folk blev medlemmar och verkade gilla idén och jag fick mycket respons.

Efter ett halvår på webs.com så flyttades Onlinekyrkan till www.onlinekyrkan.webnode.com

Snygg sida men tyvärr ingen funktion för medlemmarna så det blev mest att de som blev medlemmar fick ett "Veckans Mail".

Så nu 2010 flyttade jag Onlinekyrkan till www.onlinekyrkan.ning.com där den är idag! :)

Där finns predikan att läsa och diskutera i ett forum, bloggar, chatt, man kan själv värva nya medlemmar, medlemsfunktion (man kan bli vän och skicka medelande till varann och sånt igen) och allt möjligt roligt :)

Bara en liten sak. Lite tråkig banner och jag har inte haft tid att utforska möjligheten att göra en egen header.


WWW.ONLINEKYRKAN.NING.COM

GÅ IN OCH BLI MEDLEM I DAG!

 


Av Lisa Eriksson - 20 mars 2010 11:34

Tänkte börja med DAGENS BIBELORD på denna blogg.

Tänkte köra med video också men det ville sig inte riktigt som jag ville.


Så det blir text.


Dagens text blir Ps. 106:1-5


Halleluja.

Tacka Herren, ty Han är god.

Ty Hans nåd varar i evighet.

Vem kan berätta om Herrens väldiga gärningar och förkunna allt Hans lov?

Saliga är de som håller fast vid det rätta, som alltid handlar rättfärdigt.

Tänk på mig Herre, efter din nåd mot ditt folk, kom till mig med din frälsning, så att jag kan se dina utvaldas lycka, glädja mig med ditt folks glädje och berömma mig tillsammans med din arvedel.

 

I morgon kommer det att bli Joh. 14:1-14:)


Nu ska jag skriva ett inlägg om min internetförsamling också! :)



Presentation


Lisa Eriksson här.
Här skriver jag om min tro på Jesus. :)
Ni hittar mig på andra ställen också.
Jag finns på Facebook (Lisa Eriksson).
Min svenska blogg: www.jesuefterfoljare.blogspot.com
Min engelska blogg: www.followerofgodsson.blogspot.com.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bengt Johansson - I Alla Evigheter


Ovido - Quiz & Flashcards