Min Tro, My Faith, My Belief!

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Lisa Eriksson - 19 mars 2010 16:59

JAG ÄLSKAR JESUS! <3

Av Lisa Eriksson - 19 mars 2010 16:50

  


Min frälsningshistoria!

Allt började i slutet av 2002.

Eller egentligen lite tidigare.

I högstadiet var jag väldigt utanför.

Jag hade en vän som egentligen inte var min vän och jag satt mycket själv.

Detta såg min nuvarande bästa väninna och hennes vän. <3

De kom och pratade med mig och satt med mig i matsalen och allt.

Och så en dag så tog min bästa väninna med mig på en konsert med Rebecca St James i Pingstkyrkan i Jönköping och där blev jag frälst.

Jag bad inte frälsningsbönen där utan det gjorde jag hemma på mitt rum med väninnan. :) <3

Vi började ha bibelstudium på onsdagar hon och jag! Vi diskuterade och sånt. Började gå på morgonbön och KiPmötena i skolan och där började mitt liv med Jesus.

Jag blev frälst den 29onde november (december?) i Pingstkyrkan i Jönköping 2002.

Det är mitt bästa beslut...EVER!


Jag döpte mig 10mars 2006 och i slutet av det året så predikade jag för första gången på grund av en dröm om Jesus som sa att jag skulle predika om Honom!

:)


Jag är glad att jag har en vän som Jesus i mitt liv.


2007/2008 gick jag bibelskola Livskraft i Aneby och det var ett av de bästa åren jag någonsin haft. Vilka underbara vänner jag fått där.

Och vilken stadig Gudsrelation! :)

<3

I love Him!

Jag älskar Jesus!

Nu måste jag byta om för att jag ska till fagerhus och spela bowling/innebandy med kyrkan! :)

Måste hämta Charlotte först. :)


Puss o kram på er!

Av Lisa Eriksson - 19 mars 2010 16:31


Hej på er!

Japp, det är jag som sjunger en gammal låt som jag gjorde med artistnamnet Edith Moineau. Det är ett tag sen. "What If" heter låten :)


Vem är jag då?

Jo, jag är Lisa Eriksson, en kristen tjej på 22 år som älskar Jesus över allt annat på jorden.

Men här kommer en liten lista på vem jag är.


Peta dig i näsan: Nja, inte när någon ser. ;)

Titta på dig själv i spegeln: Jo men det händer väl någon gång... ;) skämt åsido, ja!
Gnälla: ja ibland så
Skrika: Det händer också ibland när jag är väldigt arg
Sova: På nätterna, ja

Ha ångest: Jomenvisst, ibland så har man ju det...:( inte bra!
Skada dig själv med flit: nej, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra
Ta mediciner du inte borde ta: Nej, som tur är. En ipren mot huvudvärk ibland men inga andra mediciner.

Vilja dö: Nej, inte för tillfället. hehe...
Drömma mardrömmar: Ibland men inte alls ofta faktiskt.
Drömma sexdrömmar: Jag vet inte om jag någonsin gjort det faktiskt.
Ta droger: nej

Försöka vara annorlunda: Eh... ibland kanske...
Klä dig i svart: ja

Gå till kyrkan: Ja, jag är ju kristen, mitt andra hem!
Gå i skolan: nej, som tur är.
Röka: nope, rena äckelskiten ju
Ha sex: aldrig haft det...
Ljuga: det har man väl gjort någon gång ;)
Hata folk: Man försöker ju att inte hata...
Lita på folk: Ja, jag litar på mina vänner, familj

VEM:
Saknar du: Mina vänner! Alltid!

Vill du döda: Nej!
Rörde dig sist: berörde: Mustasch berör mig:) (bandet alltså), Anna bergendahls vinnarlåt.

Vill du slå: Vill inte slåss!
Kysste dig sist: ingen... :(
Vill du kittla: mamma??
Kramade du sist: mamma??
Vill du prata med: Jesus!

Skrek du på sist: skrek nog när jag sjöng med i Mustasch låt Double Nature, hahaha!
Vill du vara som: Mer lik Gud!
Sårade dig sist: K
Vill du bli galet full med: har ingen lust att bli full över huvud taget
Gjorde dig riktigt glad senast: TWILIGHT<3 EDWARD CULLEN<3

Fick du sms från senast: Niclas (vår ungdomspastor)
Ringde dig senast: Charlotte
Är vackrast på jorden:
Robert Pattinson??

HAR DU:
För många vänner:
Man kan väl inte ha för många vänner, vännen!
Förföljelsemani: Verkligen inte
Tvångstankar: nope, som tur är
Någon annan psykisk sjukdom:
nej
Någon fysisk sjukdom: nej

Någon skada: nej
Färgat håret: X antal gånger!
Brutit några ben: nej som tur e
Några piercings: Öron
Egen dator: jaaaa
Bra självförtroende: ibland, ibland inte
Kysst någon: nej, faktiskt inte

Haft sex: nej

Köpt kondomer: Nej
Tagit nakenbilder: nej
Sagt jag älskar dig till någon idag: ja
Bjudit ut någon: ja

Varit kär: jodå
Dumpat någon:
ja
Stulit någonting: nej
Lämnat landet: jo, fast bara för semester
Tuttat eld på nått: nej då
Gjort något olagligt: nej inte vad jag vet i alla fall...

HUR:
Går du:
haha... som alla andra

Svarar du i telefonen: Hallå, eller hej det är lisa

Fördriver du tiden: ja, sims 3 fördriver jag tiden med eller en kopp kaffe
Mycket pengar har du: fattiglapp
Tjänar du pengar: förseningskassan
Ofta diskar du: aldrig typ
Ofta städar du: inte så ofta det heller, det är mamma som städar... :)
Många stör du dig på: vet inte...
Ofta träffar du din familj: varje dag

TROR DU:TROR DU:

Att du kommer bli något: Ja, jag tror att jag kommer bli antingen barnpastor eller församlignspastor
På gud: JA!
På rymdvarelser: nej
Att folk tycker om dig: ja, de säger det i alla fall
På ett liv efter detta: jag tror på evigheten
Att fiskar kan tänka: hrm... kanske det... kanske
Att du kommer leva länge: ja, men man vet ju aldrig.

 

Ja, det tar en stund att skriva i en sån där lista.

Listan är snodd från: http://frokent.blogg.se/1186351470__mer_lista_.html


   That's me... :)


I nästa inlägg kommer jag att skriva min frälsningshistoria... :)


Puss på er!

Presentation


Lisa Eriksson här.
Här skriver jag om min tro på Jesus. :)
Ni hittar mig på andra ställen också.
Jag finns på Facebook (Lisa Eriksson).
Min svenska blogg: www.jesuefterfoljare.blogspot.com
Min engelska blogg: www.followerofgodsson.blogspot.com.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bengt Johansson - I Alla Evigheter


Ovido - Quiz & Flashcards